Læs om Angst

Hvad bruger jeg for min angst



Efter Benzodiazepin abstinenser var stoppet, kom angsten og panikanfaldene.
Det var som om, min hjerne slet ikke kunne finde ud af at berolige sig selv igen.
Men nu jeg har lært, der er ting/øvelser/livstils ændringer jeg kan bruge for at mindske min angst. Mine panikanfald er meget sjældne nu. Nu er det mere den generaliseret angst jeg kæmper med.
 
I denne artikel vil jeg beskrive, hvad jeg bruger jeg af naturlige øvelser og lignende fof min angst.
Jeg er egentligt ikke bange for min angst mere, eller de kropslige symptomer af den.

Men nogle dage styrer den desværre mit liv meget, men jeg kan mærke jeg er på rette vej nu.
Måske er der noget i artiklen der kan hjælpe dig eller du selv får lyst til at prøve nogle tingene af eller læse om angsten.

Og hvad der hjælper den ene, hjælper måske ikke den anden. Så prøv dig frem, måske kommer der noget helt nyt fantastisk ind i dit liv. 


Angsten har også lært mig nye ting om mig selv...


1.  Jeg skal passe på mig selv, hvile og god sund mad er så vigtigt. Og ikke bare køre på hele tiden.

2. At lære at sige fra.

3. Angsten gjorde jeg begyndte at mediterer og det har haft en fantastisk positiv indvirkning på mit liv.

4. Når angsten kører ved jeg nu, at det jeg føler imens, nødvendigvis ikke er rigtigt. Jeg skal bare give slip/accepterer angsten (finde ro), og så falder angsten/følelserne igen.

5. Jeg har lært, jeg kan berolige mig selv. Jeg behøver ikke andre mennesker til det.
Hvis jeg fokuserer på et andet punkt end tankerne, f.eks mærker mine hænder (er de kolde/varme/snurre det) eller kigge opærksomt på en plante eller lignende, flytter jeg fokus væk fra de tanker eller følelser der er ubehagelige. og angsten vil langsomt klinge af igen.

6. Et vigtigt redskab er at trække vejret dybt, helt ned i maven og en endnu længere udpustning. Angsten har lært mig, at trække vejret roligt og godt. Det er utroligt vigtigt for kroppen.

7. Jeg har lært via angsten, hvad jeg vil og ikke vil med mit liv.

8. Den har også lært mig, at stole på mig selv.

9. Jeg har lært gennem angsten at være kreativ.

10. Jeg har også lært, at det er de små ting der giver mig den største glæde...

11. Det er rejse i sig selv, at finde ud af hvorfor angsten er der. Og for mig, har det givet mig et helt nyt syn på følelser og det at være menneske. Det er en stor styrke at kende sine følelser, at kunne sætte ord på dem. At udtrykke sorg og glæde, at finde ro midt i det hele. Jeg føler, det er der livet er. Det er der vi er mennesker og vi alle forstår hinanden. Vi har allesammen følelser.

Hvad har din angst eller stress lært dig? Er det noget der er godt for dig, eller skal det smides ud igen :)

Læs mere: Hvad bruger jeg for min angst

Angst

Først... Hvad er angst og panikanfald?

Her er en god video, der forklarer hvad angst er og hvad det gør ved kroppen. 
Videoen er lavet af TV2 Lorry.

Læs mere: Angst