Opdateret maj 2019. ..
Jeg kunne mærke, at meget simpel mad og drikke er bedst for min hjerne og krop.
Helt undgå tilsætningsstoffer kan være meget svært, men en simpelt enkel kost fungerer bedst for mig.

Det er også vigtigt, at holde blodsukkeret stabilt. 3 hovedmåltider og spise lidt imellem måltiderne -altså nogle små mellemmåltider.
Grøntsager har jeg mærket også gjorde en ændring. Jo flere grøntsager jeg spiser, jo bedre fungerer kroppen (og maven).

Jeg spiser nu flere gange om ugen vegetarisk og kan klart mærke en bedring, i forhold til når jeg ikke gør.

Sundt fedtstof har Jeg også bemærket er vigtigt:. I en periode, hvor jeg skar ned på fedtstof i min kost fik jeg det virkeligt skidt. Bemærk, det er ikke animalsk fedt jeg mener. Men olier som: Oliven olie, advokado olie, hørfrø olie osv.
Husk, der er mange kalorier i olier.

Spis mad der naturligt indeholder Magnesium. Se en liste her. (klik) og her (klik)

Protein er også vigtigt at få. Det behøver ikke kun være kød, men kan også være bønner (friske og tørrede), grovbrød, korn og gryn, linser, nødder.
Læs mere her (klik)

Stærk mad gik slet ikke, jeg kan få det rigtigt dårligt af for stærk mad. Abstinenserne blev stærkt forøget.
Det er beskrevet mange steder, at stærk mad, kan forøge Benzo-abstinenser.

Det er utroligt svært at finde mad, der ikke er tilsat kemi eller dårlige tilsætnings stoffer. 
Pas især på med pålæg, der er oftes tilsat smagsforstærker, af den ene eller anden type.
Mad med meget kemi kan udløse abstinenser- eller gøre dem værre for en epriode.
Økologiske mærker er bedst, der er du sikker på der ikke er for mange tilsætningsstoffer eller
skjulte ingredientser. Læs dog altid varedeklarationen...

Jeg vil anbefale:

Hangal -økologisk mad:
Hanegal laver mad uden kemi. Pølser, pålæg, kød, fastfood produkter bla. rodfrugtmos.

Homemate:
Lækre færdigretter til ovnen (der kan muligvis være smagsforstærker i nogle af retterne).

Woodenspoon.
Lækre færdigretter der bare skal varmes op (der kan muligvis være smagsforstærker i nogle af retterne).

Meyers middagsretter.
Lækre færdigretter, der bare skal opvarmes.

Simpelfeast.com
Økologisk mad, der lige skal samles og let tilberedes.



 
 
 
 

Benzodiazepin Bivirkninger

De fysiske abstinenser er blandt andet muskelsmerter, muskelspjæt, udmattelse, svimmelhed og influenza lignende symptomer. Men der er også psykiske; man ser blandt andet fornyet angst, panik anfald, svigtende hukommelse, lys- og lyd-følsomhed, forvirring, hjernetåge, pludselige vredesudbrud, paranoid, umuligt at være social, tvangstanker, høj tinnitus, dårlig hukommelse, svært ved at læse, hyper aktiv, apati, ikke i stand til at føle lykke eller glæde, udsving i blodtryk, kraftig personligheds ændring, tab af økonomisk overblik, nedlukning af kreativ sans, ukontrollabelt ordvalg og depressiv humør. Nogen oplever de samme symptomer med lykkepiller.

Læs her en samlet abstinens liste (klik her)
Læs her hvordan Benzodiazepiner virker (klik her)

Få personlig hjælp (klik her)

CNN: The Benzo Crisis

Dr. Ashton & Dr. Lader

This documentary tells the hidden story of how benzodiazepines can both main and kill. The serious crippling physical side effects of these drugs can last for years after the medication is stopped, possibly permanently. Renowned expert Professor Heather Ashton compares it to the Thalidomide scandal.
Click for Dr. Ashton publications
Click for page with video

Withdrawal information (Udtrapnings information)

Antidepressant, benzodiazepine and other psych drug withdrawal information, advice and stories. Made by CEPUK.ORG.

Få tanker, råd og vejledning fra forskellige udtrapnings eksperter, om hvordan en udtrapning af psykofarmaka klares.

Baylissa (Baylissa.com)
Ian Singleton (Bristol Tranquilliser Project)
Melanie Davis (REST Project | Mind in Camden)

Dr. Breggin

Psychiatric Drugs Are More Dangerous than You Ever Imagined
Visit Dr. Breggin's website @ https://breggin.com
Learn how to more safely cut back and taper off of psychiatric drugs.

Tore Bakken